Marketing dzieli się na rozmaite rodzaje, jakie kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak również wiele innych, jakkolwiek statystyki wskazują wyraźnie, że na ludzi najpoprawniej działa reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jakkolwiek nie jedynie – wchodzi w to bezsprzecznie również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego konsumenta albo wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Kompleksowy audyt marki
Ta szablonowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko właśnie dlatego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka konsumentów. Sposoby na dotarcie do klienta, bezsprzecznie przypuszczalnego kontrahenta są niesłychanie rozmaite. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz niezmiernie przyzwoicie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.